http://bajas-usratijannati.blogspot.com/

Saturday, October 22, 2011

Anugerah Tuhan buat Insan Istimewa

Assalammu'alaikum w.b.t.

             Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Betapa hari ini saya bersyukur kerana dipertemukan insan istimewa yang mengajar saya menjadi insan istimewa buat anak didik yang teristimewa. Meski datang agak lewat kerana tidak pasti dengan rencana hari ini, namun akhirnya nikmat berjalan kaki dan langkah menuju ke Dewan Kuliah Utama,APIUM memberi jawapan yang sangat menikam sukma dan impak kesedaran yang mendalam.    

bersama ustazah 'aziah

          Belajar ilmu baru dari seorang guru yang dinobatkan di peringkat kebangsaan iaitu Ustazah Nor 'Aziah Mohd Daud menjadikan diri ini begitu bertuah, dan peserta-peserta lain mesti alami apa yang saya rasai. FAQIH, Celik Al-Quran berpandukan Nombor dan Warna, itulah istimewa kaedah dari insan istimewa. Satu persatu kaedah kami di ajar, bermula dari pengenalan sehinggalah boleh menggerakkan jari membentuk aksara Bismillahhirrahmanirrahim dalam bahasa Arab dengan mudah untuk komunikasi buat insan teristimewa. Kini, barulah saya mengerti, inilah Fardhu Kifayah. Sekalung penghargaan buat Ustazah kerana memberi kesedaran ini. Mereka memerlukan apa yang kita ketahui, itulah dia amanah dalam ilmu. Kita sudah pelajari dan sampaikanlah kepada insan-insan yang memerlukan.  

buku kaedah faqih


Semoga ilmu yang bermanfaat menjadi manfaat buat kita..

3 comments:

Nur Muthmainnah said...

saya pernah hidup bersama2 anak2 istimewa ini sebab mak n abah saya mengajar di sekolah penddkn khas pendengaran dan menjadi warden suatu ketika dulu...mereka memang sngat2 ingin mendalami agama..sy jg x dpt p td sebab ada kerja sikit..:(

Noor Fadilah said...

moga kita dapat menjadi insan yang bertuah buat mereka=)

Tinta Lana said...

Kalau diberi peluang..ingin juga mendekati insan2 istimewa ni.. Semoga fadilah memanfaatkan ilmu yg diperoleh ya ^^